Parisuhteeni on kariutumassa, joten viimeistään nyt 37 vuotiaana on aika panostaa omaan itseen ja hyvinvointiin. Motivaattorina on toki myös se, että vajaan 4 vuoden jälkeen olen pian taas sinkkumarkkinoilla, ja raaka totuus on se, että tämän kokoisena siellä tulee olemaan hiljaista. Oma toiveeni on, että nykyinen suhde jatkuisi, mutta mies haluaa erota. Itsetuntonikin on siis haavoilla, joten estääkseni totaalisen romahduksen, aloitan tämän blogin tukemaan elämänmuutostani. Kommentit ovat erittäin tervetulleita!! regular_smile.gif

Olen jakanut suuren urakkani kolmeen tavoitteeseen. Laitan ne tuohon sivupalkkiin, jotta ovat koko ajan näkyvillä.

Lähtötilanne on nyt 1.1.2011 104,2 kg. Tavoitteena on tämän vuoden aikana laihduttaa 40 kiloa, eli vuoden viimeisenä päivänä painan 65kg tai mieluusti vähän alle. Tällä hetkellä tämä kuulostaa ihan utopialta, mutta kyllä se on mahdollista. Moni muukin on pystynyt laihduttamaan kymmeniä kiloja, miksi en siis minä?

Aloitan projektin nutraamalla koko/osapäiväisesti. Jätän pois karkit, sipsit, pizzat, hampurilaiset, pullat ym. herkut, joilla olen tämän kokoiseksi itseni syönyt. Nutrauksen ohella syön salaatteja ja kevyitä keittoja. Yritän aloittaa liikunnan. Tämä on minulle haastavin osuus, sillä INHOAN liikuntaa, hikoilua, hengästymistä jne. Aloitan varovaisesti, esim. lisäämällä ensin vain ulkoilua. Viihdyn todella hyvin netin ääressä, joten työpäivän jälkeen iltani kuluvat yleensä vain surffaillen ja tv:tä katsoen. Lupaan nyt ulkoilla joka ilta töiden jälkeen, edes vähän. Lisäksi minulla on crosstrainer ja jumppakuminauha, jotka otan käyttööni.

Urakka on suuri, mutta haluan vihdoin olla se ihminen näiden kilojen alla. Se, joka haluaa pukeutua kauniisiin vaatteisiin ja olla tyytyväinen peilikuvaansa. Minulle kävi se klassinen virhe, että unohdin pitää huolta itsestäni kun rakastuin ja asetuin aloilleni. Ero ei johdu käsittääkseni kuitenkaan tästä, mutta voihan se yksi osasyy olla. Haluan nyt näyttää tulevalle ex-miehelleni ja ennen kaikkea itselleni, että minä pystyn tähän!! 

Tästä se siis alkaa!